Τρίτη, 18 Δεκεμβρίου 2012

Καλύτερη η πρωινή γυμναστική






Κάντε την καθημερινότητά σας πιο παραγωγική υιοθετώντας την πρωινή γυμναστική. Αφιερώστε μία ώρα στην εκγύμναση του σώματός σας πριν πάτε στη δουλειά και ξεκινήστε τη μέρα σας με... φορτισμένες μπαταρίες.

Click the image to open in full size.
«Αν υιοθετήσει κανείς τη γυμναστική γύρω στις 7 με 8 το πρωί θα τεθεί σε εγρήγορση και δεν θα χρειάζεται καφεϊνη για να τονώσει το νευρικό του σύστημα», λέει ο κ. Λευτέρης Καβούκης, πτυχιούχος ΤΕΦΑΑ και ιδρυτής του www.personal trainers.gr.
«Είναι η καλύτερη προπόνηση, διότι το σώμα αλλά και γενικότερα ο οργανισμός είναι ξύπνιος. Είναι ιδιαίτερα αποδοτική σε ανθρώπους που εργάζονται αρκετές ώρες την ημέρα. Οι ασκήσεις που μπορεί να κάνει κάποιος είναι ποικίλες, ανάλογα με τις προτιμήσεις του.
Ομως αυτό που θα πρέπει να τονίσουμε είναι ότι η καλύτερη άσκηση είναι η αερόβια. Μισή ώρα ελαφρύ τρέξιμο το πρωί ή γρήγορο περπάτημα είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να γυμνάσει κανείς το σώμα και να βελτιώσει τη λειτουργία του καρδιαγγειακού συστήματος».
«Καύση»
Η άσκηση, οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας, ενεργοποιεί τον μεταβολισμό βάζοντάς τον στον «αυτόματο». Συνεπώς, η πρωινή γυμναστική βοηθά τον οργανισμό να «καίει» θερμίδες όλη την υπόλοιπη μέρα ακόμα και όταν εσείς... κάθεστε.
Αν η δουλειά σας είναι καθιστική, τότε έχετε έναν επιπλέον λόγο για να ξεκινήσετε το πρωινό σας δυναμικά. Επιπλέον, τα επίπεδα του γλυκογόνου, δηλαδή οι αποθηκευμένοι υδατάνθρακες στους μυς και στο συκώτι είναι σε πολύ χαμηλά επίπεδα τις πρωινές ώρες επειδή το τελευταίο γεύμα απέχει τουλάχιστον 10 ώρες.
Αυτές είναι οι καταλληλότερες συνθήκες για να κάψουμε λίπος αντί για υδατάνθρακες, που αποτελούν την κύρια πηγή ενέργειας του σώματος. Οταν βρίσκονται σε μειωμένα επίπεδα, ο οργανισμός αναγκάζεται να δημιουργήσει ενέργεια από μια δευτερεύουσα πηγή, το σωματικό λίπος.
Για παράδειγμα, αν κάνετε αερόβια άσκηση αμέσως ύστερα από ένα γεύμα θα κάψετε λιγότερο λίπος γιατί το σώμα θα πρέπει πρώτα να κάψει τους υδατάνθρακες που μόλις έλαβε.
Είναι γνωστό ότι η άσκηση συμβάλλει αποτελεσματικά στην καταπολέμηση του στρες. Πιο συγκεκριμένα, η πρωινή γυμναστική σας εξασκεί στην... πειθαρχία αφού αποτελεί ισχυρό κίνητρο για να ξυπνήσετε νωρίς το πρωί. Κατ αυτόν τον τρόπο αυξάνεται η εγκράτεια και σε άλλους τομείς, όπως το φαγητό ή οι ανθυγιεινές συνήθειες.
Η τακτική γυμναστική έχει ως αποτέλεσμα και την καλύτερη ποιότητα ύπνου. Το σώμα σας θα σας «ειδοποιήσει» πότε είναι ώρα για ύπνο, αλλά και μόνο η σκέψη ότι πρέπει να ξυπνήσετε το επόμενο πρωί για να γυμναστείτε, θα σας αναγκάσει να κοιμηθείτε μια λογική ώρα.
Είναι πολύ σημαντικό να δώσετε στο σώμα σας τον χρόνο και την ξεκούραση που χρειάζεται για να συνέλθει από την προπόνηση. Θα είναι δύσκολο να αυξήσετε τους μυς και να βελτιώσετε τη λειτουργία της καρδιάς σας αν δεν ξεκουράζεστε όσο πρέπει. Η πρωινή γυμναστική μπορεί να γίνει εξαιρετικά χρήσιμη στη ρύθμιση της όρεξής σας, αφού σταδιακά οι ώρες των γευμάτων θα προσδιορίζονται με... ωρολογιακή ακρίβεια.
Κατά τη διάρκεια της μέρας ξοδεύετε πολλή ενέργεια, εξαντλείτε τα αποθέματά σας και προσπαθείτε να τα αναπληρώσετε με πολλά ενδιάμεσα γεύματα, τα οποία συνήθως αποτελούνται από... ανθυγιεινά σνακ.
Η γυμναστική όμως θα σας... κόψει την όρεξη για λιπαρά αφού σας τροφοδοτεί με όλη την απαιτούμενη ενέργεια για να φέρετε εις πέρας τις καθημερινές υποχρεώσεις.
Ακολουθώντας ένα σωστά προγραμματισμένο διαιτολόγιο προσαρμοσμένο στην πρωινή άσκηση, θα δείτε άμεσα αποτελέσματα τόσο στη σιλουέτα όσο και στις διατροφικές σας συνήθειες. Το μυστικό, ωστόσο, βρίσκεται στην ώρα που θα φάτε το πρωινό.
Η γυμναστική πριν από το γεύμα μπορεί να σοκάρει τον οργανισμό, με αποτέλεσμα το σώμα να καίει μύες για να εξασφαλίσει ενέργεια. Προσπαθήστε να φάτε ένα σνακ με λίγες θερμίδες, όπως ένα μήλο ή ένα γιαούρτι, περίπου 30 λεπτά με μία ώρα πριν από τη γυμναστική. Ενα ελαφρύ γεύμα θα σας δώσει την ενέργεια που χρειάζεστε, ενώ θα.. «καεί» αμέσως, με τις πρώτες ασκήσεις.
Οταν κάνουμε αερόβιες ασκήσεις σε περιβάλλον χαμηλού γλυκογόνου, καίμε έως και 300% περισσότερο λίπος.
Με την πρωινή αερόβια γυμναστική εξακολουθείτε να καίτε λίπος για τουλάχιστον 4 ώρες μετά.
Οταν γυμνάζεστε, αυξάνεται η διανοητική σας αντίληψη για 4 με 10 ώρες μετά την άσκηση, διότι ο εγκέφαλος κατά την άσκηση γεμίζει με οξυγόνο.
Θα πρέπει να κοιμηθείτε 7 με 8 ώρες το προηγούμενο βράδυ, ώστε το σώμα να είναι ξεκούραστο κι έτοιμο να δεχθεί την πρωινή άσκηση.
Κάντε στρέτσινγκ πριν από την αερόβια άσκηση

Αυτό που πρέπει να προσέξετε στην πρωινή γυμναστική, είναι η κατάσταση των μυών.
Επειδή ο οργανισμός παράγει λιγότερη θερμότητα κατά τη διάρκεια του ύπνου, οι μύες είναι «κρύοι», με αποτέλεσμα να μην αποδίδουν όπως θα έπρεπε και ο κίνδυνος τραυματισμών να είναι μεγαλύτερος. Κατά τη διάρκεια του ύπνου το υγρό που λιπαίνει
τις αρθρώσεις είναι περισσότερο παχύρρευστο και γι αυτό την ώρα που ξυπνάτε μπορεί να αισθάνεστε τα γόνατα και τις αρθρώσεις σας πιασμένα.
Το προσεκτικό ζέσταμα, λοιπόν, είναι απαραίτητο πριν αρχίσετε την αερόβια άσκηση.
Ορισμένες διατάσεις θα σας βοηθήσουν να «ξυπνήσετε» τις αρθρώσεις σας.
Γυμνάστε τους οπίσθιους μηριαίους
  • Σηκώνεστε όρθιοι δίπλα από το κρεβάτι με το σώμα σας να κοιτάζει προς αυτό.
  • Σηκώνετε το δεξί σας πόδι και ακουμπάτε τη μισή πατούσα σας στο κρεβάτι.
  • Τεντώνετε το πόδι όσο μπορείτε και μείνετε στη θέση αυτή για 15 δευτερόλεπτα. Επαναλάβετε από την άλλη μεριά.
Τονώστε τους τετρακέφαλους
  • Σταθείτε στο πλάι του κρεβατιού με τη φορά του σώματος προς την κεφαλή του.
  • Σηκώστε το δεξί σας πόδι προς τα πίσω και προσπαθήστε να το τραβήξετε με το δεξί σας χέρι. Μείνετε σε αυτή τη στάση για 10-15 δευτερόλεπτα και αλλάξτε μεριά για άλλα τόσα.
Σφίξτε τους μυς του θώρακα
  • Σταθείτε σε όρθια θέση και πάρτε μία βαθιά εισπνοή.
  • Ανοίξτε τα χέρια πλάγια και λίγο προς τα πίσω, έτσι ώστε να σχηματίζουν με το υπόλοιπο σώμα σας το γράμμα «Ταυ». Μείνετε στη θέση αυτή για 5-7 δευτερόλεπτα και επαναλάβετε 8 φορές.
Για μια ίσια πλάτη
  • Σταθείτε σε όρθια θέση και τραβήξτε τους ώμους λίγο μπροστά.
  • Τεντώστε τα χέρια και σταυρώστε τα μεταξύ τους.
  • Κάνετε 10 με 15 τραβήγματα και επαναλάβετε το σετ 2 με 3 φορές.

 πηγή: ethnos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου